Tuesday 18 October 2011

Riding or rempit....

Assalamualaikum....saja jer nak citer pasal riding motor ni...aku memang suka riding motor ni...senang dan cepat...lama dah rasa nyer aku riding ni since 1987...masa tu lesen L laa...heheheheh...dah start keje and ada duit sendiri aku ambil lesen B Full...so aku bole bawa berapa pon cc motor tu kecuali motor roda 3...hehehehehe...first motor aku Yamaha RXZ tahun 1991

contoh saja


dengan RXZ ni aku jatuh 2 kali....sekali tu aku tengah layan lap....sampai kat hujung lap ada pasir apalagi bersepah la aku...second time hujan renyai-renyai...tengah nak tarik pickup ada mamat naik Fame keluar simpang terus masuk lane aku...aku dapat elak skit sekali tu tersangkut handle dan apalagi bersepah la aku....siap sliding macam rider dalam MotoGP....dekat 100 meter gak aku slide...tengah aku main slide sorang-sorang depan aku ada kereta...nasib aku baik gak la kira nya....elok jer aku sampai kat belakang kereta tu...kereta pon jalan kalo tak aku bawah kereta la...yang paling best mamat Fame tu jatuh terduduk jer...bikin panas nak jer aku "bersenam"...hehehehehehe
Tahun 1994 aku beli TZM plak...ngan motor ni aku bertambah-tambah "nakal"...motor power ni heheheheheh...corner memang tak ingat...nak cecah telinga pon bole...berani ngan tak jer...hehehehehe ada bran????

contoh gak ni...

ngan motor ni aku accident paling teruk...masa tu baru balik keje...macam biasa rempit la apalagi...aku ikut Jalan Damansara-Bukit Kiara...rempit kaw-kaw ni sambil cucuk angin kereta...jalan straight rempit kaw-kaw laaa....sekali tu nak jadi cerita ada kereta rosak sebelah lane laju...rosak satu hal la...lampu hazard tak pasang...tak pon letak la ranting pokok ker...kereta yang aku duk cucuk angin pon last minute baru dia perasan kereta rosak...dia mengelak aku yang tak sempat buat apa-apa...apalagi bersepah la aku...motor aku melekat kat buntut kereta rosak tu dan aku buat somersault dan jatuh pengsan depan kereta rosak tu...dalam 5-10 minit gak aku pengsan...pasal masa aku sedar tu aku nampak ramai orang dah keliling aku...pakat lepak ramai-ramai sambil tengok aku...takut aku dah arwah kot...tu yang takda berani usik tu...dalam ramai-ramai tu ada gak hamba Allah yang tolong aku....bukan 1 sekali Dia bagi 2...Alhamdulillah...ni 2 orang lah yang angkat aku masuk kereta diaorang dan hantar aku ker Hospital Besar...tolong tipon mak aku...jaga barang-barang aku...siap tunggu sampai aku jumpa doktor lagi...memang aku berterima kasih banyak dengan 2 orang hamba Allah ni...yang aku terkilan tu...aku tak dapat nama dan nombor diaorang ni...yang pasti nyer masih ada manusia yang nak tolong manusia lain dengan seikhlas hati...aku doakan 2 orang hamba Allah ni sejahtera sentiasa.
Alhamdulillah syukur...kalo tengok kondisi motor...memang sah-sah orang cakap rider arwah...mana tak nyer...fork bengkok,radiator pecah,tank kemek leper tapi aku tulang kecil kat pengelangan tangan aku je yang patah,muscle celah kangkang koyak...tu jer injury aku...Alhamdulillah.
Tahun 1997 aku downgrade...hehehehe...beli Modenas Kriss...sahut seruan kerajaan belilah barangan buatan Malaysia...ngan motor ni aku slow skit tapi kekadang tu rempit gak mana leh tahan...hehehehe

dah atas contoh ni pon sama la

Tahun 2005 aku accident ngan motor ni...ni nak pergi keje plak...selalu aku gi keje memang time budjet baek nyer...sampai memang ngam-ngam nak punch card tapi nak jadi cerita hari tu aku cepat keluar rumah...so malas nak sampai opis cepat aku pon bawak la sambil bersiar-siar...ni kalo ada orang yang hari-hari keluar ngan aku mesti dia cakap "Mamat ni buang tabiat ker apa?...selalu merempit ari ni slow gila".
Lebih kurang dalam 5km nak sampai opis aku langgar minah indon naik basikal...gila apa minah ni...kuar simpang terus cross jalan...dengan slow dan ensem jer aku langgar minah indon tu...kalo ikutkan takda la teruk sangat...minah tu jatuh terduduk jer...yang best tu basikal dia terselit celah motor...apalagi bersepah la aku...siap superman cross jalan...patah bahu aku itupon pasal aku nak mengelak muka tersembam...masa superman tu pusing badan...rupa-rupanya tak sempat pusing...heheheheh
Aku still pakai motor ni...banyak sejarah motor ni...enjin jem dah 5 kali kot...kena curi sekali lepas sebulan jumpa balik...hehehehe nak jual pon rasa sayang jer...aku ingat ada modal nanti aku nak makeup motor ni kaw-kaw...nak buat racing spec pastu simpan dalam kaca....hahahahahahah

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...